مجموعه مرغ عشق کلیور

با کلیور مرغ عشق های خود را شاد کنید

مجموعه مرغ عشق کلیور

با کلیور مرغ عشق های خود را شاد کنید

مجموعه مرغ عشق کلیور

مجموعه مرغ عشق کلیور
-----------------------------
خوش آمدید

کانال ما در تلگرام با 3k عضو

morgheshgh_clever

منوی بلاگ
تبلیغات
طبقه بندی موضوعی
شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۰۳:۳۷ ب.ظ

مشکلات رایج جوجه سرلاکی

♦️ مشکلات رایج جوجه سرلاکی : بخش اول


🔹خالی نشدن چینه دان

1- در زمان تغذیه با سرلاک ، نباید تا زمان خالی شدن کامل چینه دان جوجه را مجددا تغذیه کرد وقتی چینه دان خالی نشده باشد و شما دوباره تغذیه کنید باعث میشود امکان عفونت در چینه دان افزایش یابد

2- عفونت باکتریایی ، ویروسی یا قارچی منجر به خالی نشدن چینه دان میشود

3- مشکلات سیستماتیک چینه دان یا روده هم باعث این مشکل میشود

4- اگر غذا یا بدن جوجه سرد باشند خوراک باید در دمای 38 تا 41 درجه سانتیگراد به جوجه خورانده شود برخی گونه های مثل طوطی خاکستری آفریقایی (کاسکو) خوراک گرمتر (بین 41 تا 43درجه سانتیگراد) را می پسندند و خوراک سردتر را قبول نمی کنند توجه ، اگر خوراک بیش از حد داغ باشد باعث سوختگی چینه دان میشود

5- دی هیدراته شدن جوجه – یک جوجه دی هیدراته قرمز تر از حد معمول به نظر میرسد و استخوان جناق سینه بیرون زده است

6- بالانس نبودن نسبت ماده خشک سرلاک به آب – معمولا سفت تر بودن سرلاک (بیش از حد بودن درصد ماده خشک به آب) از شل تر بودنش بیشتر اتفاق می افتد به عبارت ساده تر آب به اندازه کافی به سرلاک اضافه نشده است.
همچنین مهم است که هر بار که میخواهید سرلاک را درون سرنگ یا قاشق بریزید هم بزنید چون به سرعت ته نشین میشود و درصد ماده خشک به آب آن از حد استاندارد تغییر می کند

7- چربی - پروتئین بیش از حد در سرلاک – مناسب بودن خوراک را برای جوجه بررسی کنید برای جوجه طوطی خاکستری آفریقایی (کاسکو)، آمازون، کاکاتو (کاکادو)، کاکاتیل (عروس هلندی)، پویس پالسها (سنگال، ژاردین، میر، روپل و ...)، پاینوس و باجریگار (مرغ عشق) از سرلاک کم انرژی (پروئین زیاد) استفاده کنید برای جوجه ماکائو، اکلکتوس و برخی گونه های دیگر از سرلاک پر انرژی (پروتئین کم) استفاده کنید

8- کش آمدن چینه دان به دلیل پر شدن بیش از حد است در زمان سرلاک دادن دقت کنید چینه دان هوا نگیرد

9- جسم سخت یا خارجی در چینه دان – به آرامی چینه دان را ماساژ دهید اگر جسم خارجی در چینه دان است به دامپزشک مراجعه کنید تا خارجش کند اگر سرلاک در چینه دان سخت شده است با وارد کردن مقدار کمی آب ولرم و ماساژ دادن چینه دان آن توده سفت را در آب حل کنید و اجازه بدهید تا هضم و جذب شود

10- دقت کنید برخی جوجه ها هیچگاه چینه دانشان کاملا خالی نمی شود

@morgheshgh_clever

🔹چینه دان به سرعت خالی میشود

1- روده پرکار – پرنده اسهال میشود

2- درصد کم ماده خشک در سرلاک – میزان نسبت ماده خشک به آب را در سرلاک بررسی کنید آب کمتری برای تهیه سرلاک مصرف کنید و مطمئن شوید سرلاک به خوبی قبل از تغذیه جوجه مخلوط شده است.

3- میزان خوراک کم – غذای بیشتری به جوجه بدهید اگر جوجه چاق میشود از سرلاک کم انرژی تر استفاده کنید

4- جوجه های بزرگتر سریعتر غذا را هضم می کنند و این طبیعی است

🔹جوجه رشد نمی کند

1- ممکن است دلیلش عفونت باشد به دامپزشک مراجعه کنید

2- آلودگی محیطی یا غذایی – کل محیط نگهداری جوجه و وسایل تغذیه را با مواد ضدعفونی مخصوص جوجه سرلاکی طوطی ضدعفونی کنید

3- سوء تغذیه – ممکن است سرلاک شما مناسب این گونه طوطی نباشد سرلاک خود را تغییر دهید برای جوجه طوطی خاکستری آفریقایی (کاسکو)، آمازون ، کاکاتو (کاکادو)، کاکاتیل (عروس هلندی)، پویس پالسها (سنگال، ژاردین، میر، روپل و ...)، پاینوس و باجریگار (مرغ عشق) از سرلاک کم انرژی (پروئین زیاد) استفاده کنید برای جوجه ماکائو، اکلکتوس و برخی گونه های دیگر از سرلاک پر انرژی (پروتئین کم) استفاده کنید

4- مقدار ناکافی غذا – ممکن است حجم سرلاک یا تعداد دوره های تغذیه روزانه کم باشد در صورت لزوم هر دو را افزایش دهید

5- دمای جوجه بیش از حد سرد باشد – به صورت عمومی در نظر بگیرید اگر جوجه در گوشه در کنار دیگر جوجه ها تجمع کرده است دما بیش از حد سرد است. اگر جوجه له له میزند یا دیهیدراته شده است دما بیش از حد گرم است.

6- دمای جوجه بیش از حد گرم باشد – باعث دی هیدراته شدن جوجه میشود.

♦️ مشکلات رایج جوجه سرلاکی : بخش دوم

🔹جوجه استفراغ می کند

کوچک شدن طبیعی چینه دان – در دوره دانخور شدن چینه دان جوجه به مرور کوچک میشود مطمئن باشید که رنج وسیعی از خوراک های نرم و پلت طی این دوران در اختیار جوجه قرار دارد خوراک بیش از حد گرم یا سرد است - خوراک باید در دمای 38 تا 41 درجه سانتیگراد به جوجه خورانده شود برخی گونه ها مثل طوطی خاکستری آفریقایی (کاسکو) خوراک گرمتر (بین 41 تا 43درجه سانتیگراد) را می پسندند و خوراک سردتر را قبول نمی کنند توجه اگر خوراک بیش از حد داغ باشد باعث سوختگی چینه دان میشود بیش از حد پر کردن چینه دان – میزان پر کردن چینه دان را با دقت تنظیم کنید عفونت باکتریای ، قارچی یا ویروسی ممکن است علتش باشد به دلیل عفونت پولیوما ویروس به دلیل بلعیدن جسم خارجی به دلیل آلرژی به سرلاک

🔹جوجه غذا نمی خورد

خوراک بیش از حد گرم یا سرد است - خوراک باید در دمای 38 تا 41 درجه سانتیگراد به جوجه خورانده شود برخی گونه ها مثل طوطی خاکستری آفریقایی (کاسکو) خوراک گرمتر (بین 41 تا 43درجه سانتیگراد) را می پسندند و خوراک سردتر را قبول نمی کنند. توجه، اگر خوراک بیش از حد داغ باشد باعث سوختگی چینه دان میشود جوجه استرس دارد – دلیل استرس را از جوجه دور کنید نگهداری جوجه در محیط بسته و تاریک کمک می کند جوجه آماده دانخور شدن است - در دوره دانخور شدن چینه دان جوجه به مرور کوچک میشود مطمئن باشید که رنج وسیعی از خوراکهای نرم و پلت طی این دوران در اختیار جوجه قرار دارد قفل شدن فک – معمولا به دلیل کمبود ویتامینها رخ می دهد عموما وقتی از سرلاک دست ساز استفاده میشود این اتفاق می افتد جوجه طعم سرلاک را دوست ندارد سرلاک را تغییر دهید جوجه بیش از حد وزن دارد – متناسب بودن سرلاک برای این نژاد طوطی را بررسی کنید سرلاک را بر اساس دستور العمل آماده سازی تولیدکننده آمده کنید مقدار کمتر و دفعات کمتری سرلاک بدهید

🔹جوجه برای سرلاک خوردن التماس می کند

سوء تغذیه – بررسی کنید که سرلاک متناسب با نژاد جوجه را مصرف می کنید مقدار یا دفعات کم سرلاک – میزان سرلاک در هر وعده و تعداد وعده ها را افزایش دهید درصد کم ماده خشک در سرلاک – دستوالعمل آماده سازی سرلاک را دوباره مطالعه کنید آب کمتری برای تهیه سرلاک مصرف کنید و مطمئن شوید سرلاک به خوبی قبل از تغذیه جوجه مخلوط شده است دمای جوجه بیش از حد سرد باشد – به صورت عمومی در نظر بگیرید اگر جوجه در گوشه در کنار دیگر جوجه ها تجمع کرده است دما بیش از حد سرد است اگر جوجه له له میزند یا د هیدراته شده است دما بیش از حد گرم است نارسایی کلیه طول روز زیاد برای جوجه – نور محیط را کم کنید و طول شب را زیاد کنید پروتئین زیاد سرلاک – خوراک را بررسی کنید میزان پروتئین نباید بیش از 22% باشد جوجه لوس شده است – ارتباط جوجه را با جوجه های بزرگتر بیشتر کنید به سر و صدای جوجه برای غذای بیشتر توجه نکنید عفونت باکتریایی ، قارچی یا ویروسی - کل محیط نگهداری جوجه و وسایل تغذیه را با مواد ضدعفونی مخصوص جوجه سرلاکی طوطی ضدعفونی کنید.بیماری پر و منقار طوطی PBFD – جوجه هایی که هنوز پر در نیاورده اند و علی رغم پر بودن چینه دان همچنان برای سرلاک التماس می کنند ممکن است درگیر بیماری پر و منقار طوطی شده باشند. جوجه را قرنطینه کنید و به دامپزشک مراجعه کنید

توجه : نکات مهم چندین بار تکرار شده اند !

♦️ مشکلات رایج جوجه سرلاکی : بخش سوم

🔹جوجه خیلی لاغر است

سوء تغذیه – بررسی کنید که سرلاک متناسب با نژاد جوجه را مصرف می کنید برای جوجه طوطی خاکستری آفریقایی (کاسکو)، آمازون، کاکاتو (کاکادو)، کاکاتیل (عروس هلندی)، پویس پالسها (سنگال، ژاردین، میر، روپل و ...)، پاینوس و باجریگار (مرغ عشق) از سرلاک کم انرژی (پروئین زیاد) استفاده کنید برای جوجه ماکائو، اکلکتوس و برخی گونه های دیگر از سرلاک پر انرژی (پروتئین کم) استفاده کنید کم بودن مقدار سرلاک – حجم سرلاک را در هر وعده افزایش دهید کم بودن دفعات تغذیه روزانه – تعداد دفعات تغذیه با سرلاک را بیشتر کنید درگیری با عفونت یا بیماری های دیگر درصد کم ماده خشک در سرلاک – دستورالعمل آماده سازی سرلاک را دوباره مطالعه کنید آب کمتری برای تهیه سرلاک مصرف کنید و مطمئن شوید سرلاک به خوبی قبل از تغذیه جوجه مخلوط شده است از رشد باز ماندن جوجه (اصطلاحا می گویند جوجه سوخته) – احتمالا به دلیل سو تغذیه یا مدت زمان زیادی در دمای بالای برودر نگهداری کردن جوجه اتفاق می افتد

🔹جوجه بیش از حد چاق است

کالری خوراک برای جوجه بیش از حد است – سرلاک را بررسی کنید و در صورت لزوم تغییر دهید برای جوجه طوطی خاکستری آفریقایی (کاسکو)، آمازون، کاکاتو (کاکادو)، کاکاتیل (عروس هلندی)، پویس پالسها (سنگال، ژاردین، میر، روپل و ...)، پاینوس و باجریگار (مرغ عشق) از سرلاک کم انرژی (پروئین زیاد) استفاده کنید. برای جوجه ماکائو، اکلکتوس و برخی گونه های دیگر از سرلاک پر انرژی (پروتئین کم) استفاده کنید حجم یا دفعات تغذیه زیاد است – به تدریج حجم و دفعات تغذیه را کم کنید

🔹جوجه رنگ‌ پریده است

دمای محیط سرد است – دمای برودر را بر اساس نژاد و سن جوجه تنظیم کنید به دلیل خونریزی ناگهانی یا خونریزی داخلی یا خونریزی روده – فورا به دامپزشک مراجعه کنید جوجه شوک زده شده – دلیل شوک را مشخص کنید در صورت لزوم به دامپزشک مراجعه کنید جوجه کاکاتو آمبرلا معمولا در هفته دوم و سوم رنگ پریده میشود و طبیعی است مسمومیت کیسه زرده تخم – بعد از تولد و پیش از اولین تغذیه باید زرده متصل به جوجه کاملا جذب شده باشد زرده به صورت رنگ زرد یا نارنجی در شکم دیده میشود در زمانیکه زرده هنوز کامل جذب نشده است ، مدفوع جوجه سبز و شفاف است دقت کنید چند ساعت قبل از شروع تغذیه ، مدفوع باید حاوی اورات (بخش سفید رنگ) کاملا تمیز باشد

🔹پوست جوجه بیش از حد قرمز است

دمای محیط بیش از حد گرم است – دمای برودر را کم کنید ممکن است جوجه درگیر عفونت باشد جوجه دی هیدراته شده است – ممکن است جوجه چروکیده هم دیده شود نسبت ماده خشک به آب را برای آماده سازی سرلاک بررسی کنید بررسی کنید که دما و رطوبت برودر (دستگاه مادر جوجه) متناسب با سن جوجه باشد جوجه چربی زیر جلدی ناکافی دارد – جوجه سوخته است احتمالا به دلیل سو تغذیه یا نگهداری طولانی مدت در دمای زیاد اتفاق افتاده است

✍️ مرغ عشق کلیور

بهترین استخر استخراج برای مزرعه داران کوچک و بزرگ کلیک کنید 

نظرات  (۹۰)

سلام خسته نباشید

من یک عروس هلندی جوجه دارم از  که گرفتم به من  گفت حدود ۲۲ روزش ولی پر های رویش کامل در اومده ولی زیریاش در نیامده وقتی رفتم بخرم به من گفت  که غذابهش دادم حدود ساعت ۸ شب ببین چیندانش خالی شده یانه اگر خالی  شده بود بهش غذا بده وقتی  دیدم دیدم پر شده ساعت ده هم رفتم ولی باز پر بود الان هم که به شما پیام میدم باز پره فقط فضلش سبز و دارزه  مریض نیست

پاسخ:
سلام فعلا عادیه استرس پرنده موجب تغیر رنگ مدفوع میشه 

من یه جوجه مرغ عشق چند روزه دارم چینه دونش پر از هوا شده خیلی باد کرده لطفاااا راهنماییم کنید

پاسخ:
سلام 
با سوزن سوراخ کنید و مواظب باشید عفونت نکنه چینه دان پرنده خالی باشه 

سلام خسته نباشید . 

من یه جوجه مرغ عشق دارم که ادرارش خیلی ابکیه ولی خودش که سرحاله و ابریزش بینی نداره، ممکنه از تغذیه اش باشه؟ فقط سرلاکی گندگی بهش میدم و هیچی دیگه

پاسخ:
سلام 
به گروه مراجعه کنید 

سلام ما یک جوجه سرلاکی خریدیم حدود یه ماهه بود الان سه ماهشم رد شده ولی هنوز برای سرلاک طوری التماس میکنه که آدم فکر میکنه دیگه داره میمیره و اینکه اصلا بلد نیست آب بخوره از آب میترسه حتی نوکشم چندبار کردم توآب آب نمیفهمه چیه و اینکه دون میخوره ولی خیلی کم و سیر نمیشه و التماس میکنه و سرلاک میخواد. بعضی اوقات بعد خوردن سرلاک دهنش کف سفید میکنه و وقتی میخوام پاکش کنم کش میاد چکار کنیم

سلام ما یک جوجه سرلاکی خریدیم حدود یه ماهه بود الان سه ماهشم رد شده ولی هنوز برای سرلاک طوری التماس میکنه که آدم فکر میکنه دیگه داره میمیره و اینکه اصلا بلد نیست آب بخوره از آب میترسه حتی نوکشم چندبار کردم توآب آب نمیفهمه چیه و اینکه دون میخوره ولی خیلی کم و سیر نمیشه و التماس میکنه و سرلاک میخواد. بعضی اوقات بعد خوردن سرلاک دهنش کف سفید میکنه و وقتی میخوام پاکش کنم کش میاد چکار کنیم

پاسخ:
سلام باید یواش یواش سرلاک کم بشه و پرنده در قفسی که اب و دانه هست قرار گرفته بشه سرلاک خیلی کم کنید 

سلام خسته نباشید

ما یه عروس هلندی خریدیم حدود یه ماهه سرلاکی و الان سه ماهش تموم شده ولی هنوز به شدت تقاضای سرلاک میکنه تا حدی که انگار داره میمیره و با دون خوردن بازی میکنه تخمه هارو میشکنه و مغزشو میندازه زمین میره سراغ بعدی و اصلا بلد نیست آب بخوره ختی نوکشم چند بار کردم تو اب بازم فایده ای نداشت چکار کنیم سرلاک ترک کنه 

پاسخ:
سلام یواش یواش سرلاک کم کنید با استاد ساسان کریمی در گروه صحبت کنید متخصص عروس هلندی 

سلام با سرنگ به جوجه مرغ عشق سرلاک میدادم که متوجه شدم چینه دانش باد کرده چکار کنم. در نظرات بالا خواندم که سوراخ کنم ولی چطوری که بکنم که با مشکل روبه رو نشم

پاسخ:
سلام با سوزن ضد عفونی شده سوراخ کنید و بعد محل چینه دان ضد عفونی چینه دان خالی باشه از سرلاک

سلام زیر بدن عروس هلندی مون کبود وسیاه شده علتش چی هست هنوز سرلاک میخوره سنش دوماه ونیم است

سلام  خواهش میکنم جواب بدید عروس هلندی ما دوماه ونیم دارد وسرلاک میخورد امروز دیدم زیر بدنش بین دوتا پاهاش کبود وسیاه شده علتش چیه ؟چکار کنم خوب بشه منتظر جواب شما هستم ممنونم از شما

پاسخ:
سلام 
عفونت شدید هست و متاسفانه با دارو امکانش خیلی کم هست درمان بشه 
استاد ساسان کریمی در گروه متخصص عروس هلندی 

سلام من جوجه سرلاکی عروس هدلندی دارم تاریخ تولدشو نمیدونم فقط الان دو روز هست که چشماش باز شده دیروز بهش بجای سرلاک سفیده ی تخم مرغ پخته شده با سرنگ دادم از دیشب شکمش سفت شده ولی دستشویی سفید رنگ میکنه لطفا راهنمایی بفرمایید چکار کنم شکمش کا کنه 

پاسخ:
سلام همراه سرلاک مقداری سرکه سیب بده داخل گروه اگر سرچ کنید چه شما چه دیگران در باره تمامی مشکلات توضیحات کامل داده شده 

سلام خسته نباشید

ما یه عروس هلندی که از بیست روزش بود تا الان حدود دوماهش شده هنوز سرلاکیه بزرگش کردیم یه بارعفونت روده گرفت با آنتی بیوتیک خوبش کردیم ولی تقریبا سه چهار چینه دونش خالی خالیه و بین پاهاش سیاهو کبوده غذا هم خوب میخوره ولی انگار چینه دون نداره مشکل چیه ممنون میشم راهنماییم کنید 

پاسخ:
سلام درمان رو ادامه بدید 

سلام من یه جوجه عروس سرلاکی دارم...تقریبا۲۵روزشه...اصلاسیر نمیشه...همیشه گشنست...حتی همون لحظه که تازه سرلاک خورده...آیا مشکلی داره...؟

سلام من پیش یه عروس هلندی 25 روزه آوردم خوراکش خوبه ولی خیلی چرت میزنه بعد از هر وعده از دیروز یکمم لرز داره این طبیعیه اگه نیست باید چکارش کنم خوب شه 

پاسخ:
سلام 
دمای محیط 
استرس
تغذیه 

باسلام.من ی عروس هلندی تقریبا۴۰روزه دارم و سرلاک مرتب بهش میدم .ولی امروز دوبار وعده غذایی سرلاک ک بهش دادم یمقداری بالا آورده دلیلش چی میتونه باشه؟پی پی ش مشکل نداره طبیعیه.لطفا راهنماییم کنین نگران😔

پاسخ:
سلام 
سعی کنید بیش از حد سرلاک ندید به جوجه تا حدی که چینه دان پر نشده باشه 

سلام من یک گرینچیک سرلاکی گرفتم بهش غذا هم دادم ولی ۳ ۴ ساعته پی پی نکرده چیکار کنم؟؟؟؟؟؟

پاسخ:
سلام 
گاها عادیه استرس نداشته باشید  

سلام من یک گرینچیک سرلاکی گرفتم بهش غذا هم دادم ولی ۳ ۴ ساعته پی پی نکرده چیکار کنم؟؟؟؟؟؟

سلام من یه جوجه عروس دارم سرلاوی یه هو بی حال و بی رمق شده و رنگ مدفوعش تیره

پاسخ:
سلام باید دیده بشه عکس

باسلام

عروس 22روزش هست الان یکی دو روز هست که وقتی بهش سرلاک میرم هضم نمیکنه به همین دلیل روز یک بار بهش سرلاک میدم تا بتونه هضم کنه امروز که دیدمش احساس میکنم پاهاش داره کبود میشه 

هفته ی پیش بردمش دامپزشکی و یک قرص به نامneo vitamoxyبهم داد که تا 6روز بهش دادم ولی امروز اینطوری شده چشمام رو هم خیلی کم باز میکنه به هر دکتری هم زنگ زدم جواب نداد نمیدونم چیکار کنم

خواهشاااااا راهنماییم کنید

خواهش میکنم

باسلام

عروس 22روزش هست الان یکی دو روز هست که وقتی بهش سرلاک میرم هضم نمیکنه به همین دلیل روز یک بار بهش سرلاک میدم تا بتونه هضم کنه امروز که دیدمش احساس میکنم پاهاش داره کبود میشه 

هفته ی پیش بردمش دامپزشکی و یک قرص به نامneo vitamoxyبهم داد که تا 6روز بهش دادم ولی امروز اینطوری شده چشمام رو هم خیلی کم باز میکنه به هر دکتری هم زنگ زدم جواب نداد نمیدونم چیکار کنم

خواهشاااااا راهنماییم کنید

خواهش میکنم

پاسخ:
سلام داخل گروه مطرح کنید یا ایدی بنده عکس جوجه رو هم ارسال کنید 

سلام ، یک جفت عروس هلندی لوتینو دارم که جدیدا جوجه هاشون بعد از حدود ۱۵ الی۲۵ روزگی نمی تونن غذا یا سرلاکشون رو هضم کنن و بعد از دو روز بعلت ضعف و کمبود انرژی قسمت پایینی بدنشون سیاه میکنه و میمیرن ، تو سایتتون هم که خوندم خیلی ها این مشکل رو دارن ، و راه درمان اکثرا نوشتن با سرکه سیب و ضد عفونی کننده ها ولی خب به هر حال غذا هضم نمی کنن و زنده نگهداشتنشون خیلی سخته ، واقعا سخته شدم از این همه مرگ و میر این خوشکلا، دامپزشک ها هم که همش تو فکر پول ویزیت هستن و اصلا برای شناسایی این میکروب وقت نمیگذارن و با تجویز چند تا داروی معروف که اکثر پرورشدهنده ها میدونن سر و ته قضیه رو به هم میارن... ، واقعا چرا با انجام آزمایش های فراوان ، تحقیق و جست و جو و حتی کالبد شکافی برای این میکروب مرموز که جلوی رشد جوجه ها (نه تنها عروس ها ، بلکه بسیاری جوجه های پرنده های دیگر)رو میگیره رو شناسایی نمی کنن ، واسه همینه که علم دامپزشکی ایران خیلی ضعیف مونده نسیت به جهان...

پاسخ:
سلام عفونت روده هست عزیز 
پرورش دهنده های موفق و عالی میشناسم در این زمینه با بیش از 15 سال سابقه قرار نیست چون شما ندیدید همه رو به یک چشم ببینید 
در ضمن عروس بیشترین بیماری که درگیرش میشه عفونت روده هستش 

سلام.خسته نباشد.اینکه میگند اگر غذا در چینه دان هضم نشده است سرکه سیب با آب حل کنید و در چینه دان بریزید.منظور اینه که کلا غذا را هضم نکرده در چینه دان یا کمی از غذا در چینه دان مانده؟که باید این کار رو بکنیم

پاسخ:
سلام 
حل شدن یا نشدن چند دلیل داره 
یک اینکه سرلاک جنسش اشغال هست 
دوم اینکه مقدار زیاد سرلاک سبب هضم نشدن میشه 
سوم رقیق بودن و غلیظ بودن سرلاک ... 

سلام من به مشکل خیلی جدی برخوردم دوتا جوجه سرلاکی دارم که وقتی سرلاک میدم خیلی تکون میخورن فکر میکنم سرلاک تو نای رفته و چن روز خس خس میکنن چیکار کنممم دسترسی به دامپزشک ندارممم لطفااا راهنمایی کنید 

پاسخ:
سلام 
شما احتمالا اشتباها سرلاک دادید بهترین کار اینه که ساکشن کنید البته نیاز داره دامپزشک ببینه پرندتون رو چون کار تخصصی هست 

سلام 

ببخشید من یه جوجه دارم هلندی الان ۲۰ روزشه صبح بهش دادم یهو و سط غذا دیگه نخورد 

چی شده؟

پاسخ:
سلام باید به اندازه سرلاک بدید سرلاک هم حدی داره

سلام 

ببخشید من یه جوجه دارم هلندی الان ۲۰ روزشه صبح بهش دادم یهو و سط غذا دیگه نخورد 

چی شده؟

سلام 

جوجم عروس هلندیم یهو وسط سرلاک دیگه نخورد 

فکر کنم چون الان سرلاک سفت دادم اینجوری شده درسته؟

نگرانم😣😣😢😢😢

پاسخ:
سرلاک سفت سبب دیر هضم شدن و در نتیجه سیر ماندن پرنده میشه سرلاک نباید خیلی سفت نه خیلی شل باشه 
رقیق و غلیظی مهم هست 
جنس سرلاک 
ومقدار مصرفی

سلام من ی جوجه عروس گرفتم ۲۷روزشه همش میخوابه چینه دونش پره به غذاش میلی نداره بعضی وقتا دستشوییش اب و سفید رنگ لفطا بگیدددد چیکاکنمممم

پاسخ:
سفید به مشکلات گوارش 
نوع سرلاک 
مقدار سرلاک 
میزان رقیقی و غلظت سرلاک 
۲۱ بهمن ۹۹ ، ۲۲:۰۴ حنانه ناصح

من امروز یه اشتباه کوچکی کردم و سرلاک زیاد دادم و الان حدود دو ساعته پرنده غذارو هزم نکرده و یه صدای حالت ناله داره چی کار کنم

 

پاسخ:
سلام 
ساکشن یا صبر کنید پرنده هضم کنه هیچ وقت نباید زیاد سرلاک بدید سبب مرگ پرنده میشه 
مثل این میمونه که به زور به شما غذا بدن در حالی که معدتون پر هست حالتون بد میشه و طرف رو میزنید 
پرنده بیچاره ///:

سلام من یه جوجه سرلاکی دارم دو سه روزه دیر غذا هضم میکنه بعدشم بی حال شده مشکلش چیه

 

سلام من یه عروس هلندی تقربیا ۲۳ روزه دارم از امروز سرلاک دادم ولی هضم نکرده از صبح چکار کنم لطفا راهنمایی کنید 

براش چی بدم تا هضم کنه

ممنونم 

پاسخ:
سلام نباید عجله کنید جهت هضم هر موقع پرنده گرسنه شد کافیه سرلاک بدید 
۰۷ اسفند ۹۹ ، ۱۰:۰۵ ساجد کاراموزیات

سلام وقت بخیر من ۲روزه جوجه عروس هلندی گرفتم حدود ۱۲روزشه

ولی باید نکشو باز کنم تا غذا بخوره و چشماشو موقع غذا دادن میبنده ایا طبیعیه

پاسخ:
سلام
بله طبیعی هست پرنده باید یادگیریش جهت تغذیه تکمیل بشه 

سلام جوجه عروس ۲۵ روزه دارم ۱۵ساعت چیزی نخورده و چند قطره مخلوط سرکه سیب و اب گرم دادم بهش الان دوساعته داره چرت میزنه و محتویات چیندانش حرکت میکنه. خوب میشه یا ببرمش دامپزشکی .ممنون.

پاسخ:
سلام به دامپزشکی مراجعه کنید چون در اینجا امکان درمان به صورت نوشتاری وجود نداره مگر بیماری که شما عکس مدفوع و حالات پرنده تلگرام ارسال کنید 

سلام جوجه من غذاشو از چهار بعدظهر تا ۱۲ شب خاالی نکرد هنوز چکار کنم

پاسخ:
سلام عجله نکنید معمولا زمان بر هست

با سلام

جوجه مرغ عشق سرلاکی دارم ک حدودا یک سی سی سرلاک میدم ولی با گذشت سه ساعت بازچینه دانش پره.ولی تقاضای غذا داره و همون یک سی سی رو میدم بعد یه ساعت.نمیدونم هضم نمیکنه ، هواست، یا طبیعیه!؟ نمیتونم تشخیص بدم لطفا راهنماییم کنید

پاسخ:
سلام پرنده قرار نیست هر چقدر تقاضا کنه شما بهش سرلاک بدید اخر سر به اصطلاح میترکه و بالاخره باید این سرلاک جذب بدن بشه ...

با سلام

جوجه مرغ عشق سرلاکی دارم ک حدودا یک سی سی سرلاک میدم ولی با گذشت سه ساعت بازچینه دانش پره.ولی تقاضای غذا داره و همون یک سی سی رو میدم بعد یه ساعت.نمیدونم هضم نمیکنه ، هواست، یا طبیعیه!؟ نمیتونم تشخیص بدم لطفا راهنماییم کنید

پاسخ:
سلام 
پاسختون رو دادم 

سلام من دیشب یه جوجه سرلاکی عروس هلندی گرفتم وقتی آوردم خونه همون ساعت اولیه با سرنگ غذا دادم خورد. الان ۸ساعت گذشته رفتم غذا بدم نمیخوره همش چشاشو میبنده. نمیدونم خواب یا خدایی نکرده مریض دمای محل نگهداریش 28درجه است. چینه دانش هم پر نیست اما یه مقدار غذا داره ممنون میشم راهنمایی کنید چکاری انجام بدم سرحال بشه دیشب خیلی سرو صدا میکرد الان اصلا صدایی نداره

پاسخ:
سلام پرنده سعی کنید تازه جا به جا میکنید بزارید به حال خودش و حواستون بهش باشه و اذیتش نکنید به مرور صاحبش رو میشناسه و خو میگیره باهاش 

سلام من دوتا جوجه عروس هلندی دارم از موقعی ک خریدمش ن بی حالن و چینه دونشون خالی نمیشه چیکار کنم

 

۰۷ فروردين ۰۰ ، ۲۰:۰۰ علیرضا محمدی

سلام من ی جوجه عروس۱۵روزه دارم دو روزه بی حال سست شده و نمیتونه رو پا هاش ب ایسته،چشماش ب زور باز میکنه

پاسخ:
سلام سستی از هزازران مشکل هست تغذیه دمای محیط و و و باید پرندتون رو دید

با سلام من یه عدد عروس هلندی لوتینو تقریبا ۱۴ ۱۵ روزه دارم که تازه خریدم و اولین بارمه دارم جوجه عروس بزرگ میکنم امروز صبح تند تند شکمشو خالی میکرد و سرلاک میخواست زنگ زدم از کسی که خریدم پرسیدم گفتن سرلاکشو سفت تر درست کن منم غلیظ تر درست کردم دادم حالا از ظهر تا الان هضم نکرده باید چیکار کنم لطفا هر چی زودتر جواب بدین ممنون میشم🙏🌹

پاسخ:
سلام نه زیاد غلیظ نه باید رقیق درست کنید و زمان بندی کنید برای سرلاک بیش از حد مجاز هم سرلاک استفاده نکنید 

سلام من عروی هلندی دارم ی ذره چین دانش سفت شدهیعنی سرلاک تو چین دانش سفتشدهباید چی کار کنم

پاسخ:
سلام سرلاک رقیق اوکی میشه 

سلام من یه جوجه عروس 12 روزه دارم غذای داخل چینه دانش رو هضم نمیکنه تا الان دو بار ساکشن کردم ولی باز هم نتونست هضم کنه و سرلاک داخل چینه دان فاسد میشه چیکار باید بکنم؟ 

پاسخ:
سلام جنس سرلاک اشغال هست یا سرلاک بیش از حد غلیظ و غیر قابل هضم 
۱۴ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۶:۴۷ ابوالفضل رامشینی

سلام من یه جوجه ۶ روزه دارم که یه جا خوندم باید بهش هر۳ ساعت یک بار غذا بدی ولی اون هضم نکرده غذا رو تویه سه ساعت باید چجوری بهش غذا بدم که بتونه هضم کنه

پاسخ:
سلام 
سرلاک باید نه خیلی غلیظ نه رقیق و جنس خوب باشه ورسلاگا بهترین مارک سرلاک هست که پیشنهاد میکنم مصرف کنید 
۱۷ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۰:۲۳ سلام من عروس هلندی ام بچه است و کلا گردن و چینه دانش پر از هوا شده چیکارش کنم؟! ممنون میشم جواب بدید

سلام من یه عروس هلندی دارم کوچولو ولی تمام گردن و چینه دانش پر از هوا شده چیکارش کنم؟! ممنون میشم جواب بدید 

پاسخ:
سلام با یک سوزن تخلیه کنید و بعدش جای سوزن رو ضد عفونی کنید اوکی میشه 

سلام من‌یک جوجه عروس ۴ روزه دارم از دیشب ک بهش سرلاک دادم هنوز هضم نشده بعد ۹ ساعت دلیلش چیه؟ چکارش کنم؟

پاسخ:
سلام 
مارک سرلاک 
غلیظی و رقیق بودن سرلاک 
حتما در مورد سرلاک مصرفی تحقیق کنید چون اکثر سرلاک های بازار نامناسب هستن و پرنده دچار عفونت و ... میشه

سلام خسته نباشین من یه جوجه سرلاکی سهره دارم که همش داره جیک جیک میکنه به طور ممتد دلیلش چی میتونه باشه

پاسخ:
سلام 
مشکلی نداره اگر تغذیه و ... اوکی باشه

سلام خاهش می کنم جواب بدین من یک طوطی عروس هلندی خریدم سه ماهشه هنوز سرلاک می خوره سرلاکو کم کردم لاغر شده بود بعد کبود شد بین پاهاش بعد داریویی پودری گرفتم کبودی رو کم کرد طوطیم هر یک ساعت ۷سیسی رو حذم می کنه روزی ۱۸وهده بهش می دم می تر سم بمیره چی کار کنم؟؟ ایدیتونم بدین

پاسخ:
سلام 
عفونت روده گرفته پرنده شما 
عروس بیشترین و خطرناک ترین بیماری که میگیره بخاطر سیستم گوارشی که داره 
عفونت روده هستش بخاطر سرلاک تمیزی و خیلی از مسایل میتونه باشه 
ایدی بنده داخل کانال کلیور موجود هست 
در خدمتم 
۰۳ خرداد ۰۰ ، ۰۹:۴۸ المیرا صباغی

سلام خسته نباشید

من یه جوجه عروس تقریبا ۱۵-۲۰ روزه دارم مدفوعش زرد رنگ شده 

علتش چیه و درمانشو میشه بگین

پاسخ:
رنگ زرد مربوط به انگل هست اکثرا

سلام من یه عروس هلندی ۱ ماهه دلرم که از دیشب ساعت ۸ تا امروز سرلاک رو هضم نکرده و بی حال و وف میکنه و میخوابه من عروس هلندی رو گرفتم و چینه دانش را آرم آرم تکان دادم و سرلاک را برکردوند آیا مشکلی ندارد که من چینه دانش را اونطوری کردم

سلام من یه عروس هلندی سرلاکی ۱۷ روزه دارم دیروز چند سیسی سرلاکش را بیشتر دادم از اون موقع تا حالا چی نه دونش درست خالی نمیشه و خوب دستشویی نمی کنه لطفاً هرچه سریعتر کمکم کنین.

پاسخ:
سلام بستگی داره سرلاک چی باشه معمولاا سرلاک ها اکثرا جنس بیخود هستن 

سلام. یک عروس یک ماه نیمه دارم چین دانش خیلی ورم کرده سرلاک ام کمتر بهش میدم .مدفوع تیره و خیلی کمه. باید چکارش کنم .ممنون میشم راهنماییم کنید

پاسخ:
سلام باید داخل گروه یا پیوی ارسال کنید عکس از مدفوع نگاه کنم بنده 

سلام خسته نباشین من یه جوجه مرغ عشق 9روزه دارم که مادر پدرش از اون نگه داری نکردن خودم با ساقه طلایی ارد نخودچی اب گرم زرده تخم مرغ اب پز سرلاک درست کردم حالا با سرنگ بهش غذا میدم توی چینه دانش هوا جم میشه و شروع میکنه به بیقراری کردن چیکارش کنم 

یجایی خوندم که روغن زیتون برای رفع دلدرش خوبه بهش دادم بد نبود ولی هوای داخل چینه دانش خالی نشد 

چون بار اولمه میترسم سوزن بزنم داخل چینه دانش لطفا راهنماایم کنید

سلام خسته نباشین من یه جوجه مرغ عشق 9روزه دارم که مادر پدرش از اون نگه داری نکردن خودم با ساقه طلایی ارد نخودچی اب گرم زرده تخم مرغ اب پز سرلاک درست کردم حالا با سرنگ بهش غذا میدم توی چینه دانش هوا جم میشه و شروع میکنه به بیقراری کردن چیکارش کنم 

یجایی خوندم که روغن زیتون برای رفع دلدرش خوبه بهش دادم بد نبود ولی هوای داخل چینه دانش خالی نشد 

چون بار اولمه میترسم سوزن بزنم داخل چینه دانش لطفا راهنماایم کنید

پاسخ:
سلام باید سرلاک هواگیری کنید بعد استفاده کنید در ضمن شما سوزن زدن اموزشش در کانال موجوده میتونید بخونید 

سلام خسته نباشید

من سه روزه که یه جوجه عروس هلندی چهل روزه (سرلاکی) خریدم تو این مدت همه چیز خوب بود بعد چند ساعت که چینه دانه ا‌ش خالی میشد با نزدیک کردن سرنگ به دهانش، خودش دهانش رو باز میکرد و با اشتها غذا رو میخورد ولی امروز خیلی حالت کسلی داره و حتی با اینکه چینه دان اش نسبتاً خالی شده میلی به غذا خوردن نشون نمیده!!!

 

لطفاً راهنماییم کنید چرا اینطوری شده و چه کاری میتونم بکنم که این مشکل برطرف بشه؟؟🙏🏻🙏🏻🌹

پاسخ:
سلام 
ببینید بستگی داره سرلاک شما چی باشه و با تغیر سرلاک پرنده عادت غذاییش تغیر کرده و بی اشتها شده سرلاک یا غلیظ یا خیلی رقیق هست سرلاک رو اصلاح کنید 

سلام .من یه جوجه یک ماهه گرفتم قسمت زیر بدنش که فکر میکنم روده باشه خیلی بزرگه .این طبیعیه یا مشکلی داره؟

پاسخ:
سلام چینه دان هست موردی نداره

سلام جوجه ی من ۱۲ ساعته که چینه دونش پر از هواست توی نظرات بالاخوندم که فرمودید با سوزن سوراخ کنیم چینه دونشو اما بعدا که دوباره میخواد غذا بخوره مشکلی ایجاد نمیکنه؟ مثلا غذا بریزه بیرون؟

جوجه من سرلاک تو معدش مثل خل میشه مشکلش چی هست برای همین هر روز تخلیش میکنم

 

سلام من دیروز یه تا جوجه عروس 20 تا 25 روزه گرفتم دیروز خود صاحبشون خیلی سریع بهشون سرلاک داد و الان هم جوجه کوچیک غذاشو هضم نکرده باحاله و سرش و میزاره کف قفس مشکلش چیه عفونت گرفته یا عادیه؟ 

دوتای دیگه مشکلی ندارن و خوب هضم میکنند سرلاک رو ایا نیازه جوجه کوچیک رو از بقیه جدا کنم  ؟ 

۱۶ تیر ۰۰ ، ۰۵:۰۸ مبینا محمدزاده

باسلام جوجه عروس هلندی ۱۷ روزس امروز از صب ۴ بار بالا اورده مدفوش هم به مقعدش چسبیده بنظورتون چیکار کنم از چیه مشکلش؟؟

سلام جوجه عروس دارم‌ که صاحبش بهش سرلاک ورسلاگا میداد 

منم بهش الان سرلاک راف ایتالیا میدم 

احساس میکنم از وقتی سرلاکش عوض شده بیحاله و مدام چرت میزنه

بعضی وقتا مدفوعش عادیع بعضی وقتام سفید و ابکیه

وقتی دمارو بالا میبرم چشماشو باز میکنع و جیک جیک میکنه

ولی امروز خیلی بیحاله

تروخدا بگین چیکارش کنم

سلام من یدونه جوجه عروس دارم فکر کنم 2ماهشه و دو یا سه روزه خریدم  وقتی بهش سرلاک میدم نمیخوره و دهنش رو باز نمیکنه و موقع خوردن چرت میزنم و چشماش رو می‌بنده میشه بگید چیکار کنم میترسم عروسک بمیره 😢

پاسخ:
سلام 
احتمالا سرلاک دمای مناسب برای خوردن پرنده نیست سرلاک سرد هست و باید دما و میزان غلظت سرلاک بررسی کنی شما

سلام من جوجه عروسم نمیتونه راحت دستشویی کنه باید چی بدم بهش 

پاسخ:
پربیوتیک مناسبه برای دفع و هضم 

سلام خسته نباشید به تازگی یک جوجه کوتوله تقریبا ۲ماهه خریداری کردم سرلاک شو دارم کم میکنم و از هویج پخته و دان ارزن پوست گرفته شده بهش میدم و اینکه واسش ارزن و آب گذاشتم .اگه هر روز بهش هویج بدم مشکل ایجاد نمیکنه؟ و اینکه بهش موز رنده شده و سیب هم میدم اگه بد نیست ولی هویج و ارزن پوست گرفته شده رو خیلی دوست داره .آیا ضرر نداره هرروزبخوره ؟ و اینکه یکم صاحب قبلی دور ذهن شو و گردن شو سرلاکی کرده و احساس میکنم اذیته چون خودش هی با نوک ش می کشه اون قسمت رو چجوری تمیز کنم ؟ 

با گوش پاک و آب ولرم و سشوار از دور مشکلی نداره تمیز کنم ؟

پاسخ:
سلام
خیر تمیز کردن موردی نداره 

سعی کنید مقدار زیاد ندید به اندازه باشه ایرادی نداره 

سلام ببخشید من سه روز دوتا  جوجه عروس ۳۰ روز گرفتم سرلاک ماکااو بهشون میدم چون فروشند به من گفت این سرلاکو بدم 

بعد یکی از جوجه هام چینه دونش سفت شد 

فکر کنم یه کم سرلاک رو سفت درست کردم 

بعد دارم بهش محلول اب و سرکه میدم 

ایا مشکل از سر لاکه ؟

سرلاک خوبی هست ؟ 

اگه خوب نیست میشه یه نوع سرلاک خارجی خوب معرفی کنید ؟

ایا مشکل از سفتیه سرلاکه ؟

محلول اب و سرکه خوبه ؟

ایا بهش تا قبل از خالی شدن چینه دان چیزی بدم 

چیزه دیگه ای واسه خوب شدن چینه دان پیشنهاد نمیکنید ؟

و اینکه دستشو یشم نه سفته نه شل 

واینکه دستشوییسم خیلی زیاد 

اگه میشه هر چه زود تر راه نمایی کنید 

سلام ببخشید من سه روز دوتا  جوجه عروس ۳۰ روز گرفتم سرلاک ماکااو بهشون میدم چون فروشند به من گفت این سرلاکو بدم 

بعد یکی از جوجه هام چینه دونش سفت شد 

فکر کنم یه کم سرلاک رو سفت درست کردم 

بعد دارم بهش محلول اب و سرکه میدم 

ایا مشکل از سر لاکه ؟

سرلاک خوبی هست ؟ 

اگه خوب نیست میشه یه نوع سرلاک خارجی خوب معرفی کنید ؟

ایا مشکل از سفتیه سرلاکه ؟

محلول اب و سرکه خوبه ؟

ایا بهش تا قبل از خالی شدن چینه دان چیزی بدم 

چیزه دیگه ای واسه خوب شدن چینه دان پیشنهاد نمیکنید ؟

و اینکه دستشو یشم نه سفته نه شل 

واینکه دستشوییسم خیلی زیاد 

اگه میشه هر چه زود تر راه نمایی کنید 

پاسخ:
سلام

فقط تنها راه حل سرلاک جنس خوب 
درست تنظیم کردن سرلاک 
برای هضم بهتر هم پربیوتیک همراه سرلاک مقدار بسیار کم 
کانال مارو دنبال کنید 

درود بر شما ;

گرامی سوال داشتم درباره عروس هلندیاین بچه ما الان ۴ ماهش شده ولی فقط سرلاک میخوره من هرکاری که فکرمیکردم برای دون خور کردن این انجام دادم میوه هارو خورد کردم جلوش گذاشتم ارزن گندم انواع سبزیها برنج نون هرچی که فکرشو کنید البته نوک میزنه ولی خورد میکنه و میریزه همرو وبطور کلی اصلا علاقه نشون نمیده به هیچی بغیر از سرلاک همه جا هم میبینم میگن باید یواش یواش سرلاکشو کم کرد و... خب این یعنی چطور ؟چون من همین کارو میکنم ولی نمیخوره در نهایت مجبور میکنه منو اسیاب کنم همه چیو قاطی سرلاک بدم بهش احساس میکنم توان قورت دادن نداره اینم بگم دکتر بردمش چندبار دکتر بهم گفته این حیوون نطفش ضعیف هست البته الان خیلی بهتر شده لطفا کمک کنید من دقیقا بفهمم باید چیکار کنم همه جوره هم حاضرم هزینه مشاوره یا هرچی دیگه رو انجام بدم ...   

سپاسگزارم 

پاسخ:
سلام
باید کم کنید به مرور مواد اسیبابی رو مخلوط کنید با مواد سفت تا پرنده این عادتش رو ترک کنه و موارد سفت رو بتونه بخوره 
لوسش نکنید 

سلام من یه جوجه عروس هلندی دارم. دیشب وقتی داشتم بهش سرلاک میدادم وسط غذا دیگه سرلاک نخورد بااینکه همیشه هروقت بهش میدادم بعد تمام شدن هنوز درخواست سرلاک می‌کرد. وصبح هم هرکارکردم نخورد با اینکه چینه دونش خالی بود وبی حاله باید چیکار کنم. لطفاً وخواهشا جواب بدین. 

پاسخ:
سلام 
همیشه به مقداری که نیازه سرلاک بدید قرار نیست پرنده هر چی درخواست کرد بهش بدید فقط اندازه نیاز 

دو جوجه سرلاکی یه ماهه دارم که سرشان از دیروز عصر قرمز رنگ شده .میشه خواهش کنم راهنماییم کنید.که چرا این طور شده. 

پاسخ:
سلام ضربه خوردن احتمالا 

سلام من یه جوجه عروس یکماهه دارم الان یکهفته است که اشتها به سرلاک نداره به زور بهش میدم یکمی قسمت خارج شدن مدفوعپرهای کناره مخرجش مدفوع چسپیده لطفا راهنمایی کنید سرکه سیب بدم یا پوره سیب

پاسخ:
سلام
پربیوتیک خریداری کنید و همراه سرلاک بدید به پرنده 
۰۲ شهریور ۰۰ ، ۲۲:۲۴ یاسمین زنگنه

,سلام خسته نباشید من به جوجه عروس دارم حدود دوماه ونیمش هست ولی هرکاری میکنم غذاهای نرم نمیخوره امروزهم که دیدم مدفوعش به پشتش چسبیده وسبزپررنگ هست دلیلش چی هستش ممنون میشم راهنمایی کنید.

پاسخ:
سلام 
احتمال زیاد عفونت کرده با کانال ما مراجعه کنید 

سلام جوجه عروس هلندی از تخم تازه در اومده  اما غذا همون سرلاک کهدمیدیم اصلا مدفوع و...نمیکن و قسمت مخرجش البته زخم مانند نمیدونم باید چیکار کنم

پاسخ:
سلام 
باید دیده بشه پرنده اینطور مشخص نمیشه 

سلام خسته نباشید من دو روز پیش یه جوجه ده روزه عروس هلندی گرفتم روز اول خوب بود ولی روز دوم دیگه نتونست  روی پاهاش بایسته ونمیتونه پاهاشو تکون بده مدفوع سبز روشن ویه کم شل داره چکار کنم لطفا راهنماییم کنید ممنون

سلام خسته نباشید من دو روز پیش یه جوجه ده روزه عروس هلندی گرفتم روز اول خوب بود ولی روز دوم دیگه نتونست  روی پاهاش بایسته ونمیتونه پاهاشو تکون بده مدفوع سبز روشن ویه کم شل داره چکار کنم لطفا راهنماییم کنید ممنون

پاسخ:
سلام اگر سرلاک مشکل داره بوده اسهال شده اگر شما سرلاکت اوکی بوده عفونت کرده پرنده 

سلام خسته نباشید.

من یه جوجه عروس هلندی دارم که تا 30 روزگی زیر پدر و مادر تغزیه کرده و الان تقربیا دو ماهست از 30 روزگی تا الان با قاشق بهش سرلاک دادم ولی آخرین بار بهش دیروز ساعت 12سرلاک دادم ولی هنوز که 18 ساعت گذشته ولی هنوز هضم نشده و چینه دانش پره حتی دیشب ساعت 10 بهش یکم آب هم دادم ولی هنوز هضم نشده

مشکل از چیه؟؟

پاسخ:
سلام 
سرلاک احتمالا زیاد سرلاک دادید از سری بعدی مقداری پربیوتیک بدید راحت تر هضم بشه 

سلام وقتتون بخیر من چند روزی هست که یک جوجه ملنگو سرلاکی خریدم (پرهاش هنوز در نیومده) متاسفانه متوجه شدم که کمی بدن پرنده و‌سرش رنگش تیره تر شده و در قسمت پشت گردنش کمی کبودی مشاهده میشه لازم به ذکر هست که محیط نگهداری پرنده گرم هست و تا از جاش بیرون میاریم میلرزه ولی توی جاش کاملا راحت میخوابه . سرلاکش هم معتبر هستش و مدفوعش مشکلی نداره . فقط قسمت هاییاز بدنش مثل پشت گردن و گوش ها کمی کبود شده(چینه دان کاملا سالم هست) میخواستم ببینم علتش چی میتونه باشه 

سلام وقتتون بخیر من چند روزی هست که یک جوجه ملنگو سرلاکی خریدم (پرهاش هنوز در نیومده) متاسفانه متوجه شدمکه کمی بدن پرنده رنگش تیره تر شده و در قسمت پشت گردنش کمی کبودی مشاهده میشه لازم به ذکر هست که محیطنگهداری پرنده گرم هست و تا از جاش بیرون میاریم میلرزه ولی توی جاش کاملا راحت میخوابه . سرلاکش هم معتبرهستش و مدفوعش مشکلی نداره . فقط قسمت هایی از بدنش مثل پشت گردن و گوش ها کمی کبود شده(چینه دان کاملاسالم هست) میخواستم ببینم علتش چی میتونه باشه

پاسخ:
سلام 
محیط ملایم کنید احتمالا ضرب دیده پرنده یا عفونت داره 

با سلام وقت بخیر من ۳تا جوجه مرغ عشق خریده بودم(پدر و مادرشون یکی بود)الان تقریبا ۳ماهه هستن ۲تاشون خوب پر و دم در آوردن ولی یکیشون خیلی کوچیک مونده و سینه و کمرش خیلی خیلی کم پر داره که اونارو هم میریزه ویتامین هم بهشون دادم کف دریا هم دادم درست نشد الان چند وقتیه که احساس میکنم چینه دان اون گوچیکه کمی برآمده شده و کمی سست و بی حال هست اما دون وآب میخوره هر روز هم تخم مرغ میدم براشون)انواع میوه و گیاه هم میدم ) مشکل این جوجه چیه؟خواهش میکنم زود جواب بدین حیون گناه داره

پاسخ:
سلام 
برخی مرغ عشق ها کمبود ژنتیکی دارن یعنی مادر زاد مشکل دارن و دست شما نیست هر چقدر هم تغذیه کنید همینطور باقیم می مومن ولی برخی مرغ عشق ها با ارزن تنها رشد و هیکل های بزرگی میکنن
۲۸ مهر ۰۰ ، ۱۸:۴۸ نجمه کیانوش

سلام وقتتون بخیر من یک جفت کاسکو دارم که اصلا بلدنیستند جوجه بزرگ کنند وهربار جوجه خودش را کشته اینبارگفتم وقتی جوجشدربیاد برمیدارم وهمین کارم کردم والان دوروزه جوجش ازتخم اومده بیرون من بهش سرلاک مفید دادم با آلفا سریا.اما که امروز اصلا مدفوع نکرده وشکمش هم سبزشده دلیلش چیه؟؟

پاسخ:
سلام 
سرلاک احتمالا سفت بوده مقداری یا خیلی نرم بوده پرنده اسهال شده و یا سرلاک تقلبی یا مناسب نبوده 
۰۹ آبان ۰۰ ، ۲۳:۲۴ محمد تقی کریمی

سلام سر شلنگ سرنگ گیر کرده داخل چیندان چی کار باید بکنم طوطی ام 6 هفته دارد 

از نوع برزیلی فیشر هست... مرسی

پاسخ:
سلام 
به ارامی سعی کنید خارج کنید یا به دامپزشکی مراجعه کنید تا چینه دان پرنده اسیب نبینه با تشکر 

سلام ، جوجه سرلاکی تازه از والد جدا کرده گرفتم و بهش سرلاک گندم و میوه انسانی دادم دو روز.

الان میخوام سرلاکش رو عوض کنم و دیگه اینو بهش ندم ولی میترسم چون این سرلاک رو دادم ،سرلاک دیگه ای بهش نسازه.

موندم چه کنم.

یه جوجه ام به خاطر تغییر سرلاک از سرلاک ماهان به گندم و میوه انسانی مرد.

 

 

پاسخ:
سلام 
مواد نرم مناسبه و به اندازه در صورتی که جوجه به مشکل نخوره و راحت هضم کنه 

سلام خسته نباشید 

جوجه برزیلی من ۲۰ روزشه به خاطر یکی از پاهاش که مشکل داشت از لونه بیرون آوردیم و یک روزه که بهش سرلاک میدم  ولی مدفوعش کاملا سیاه شده

میشه لطفا راهنمایی کنید 

پاسخ:
سلام 
عفونت کرده به کانال تلگرامی ما مراجعه کنید کامل توضیحات لازم داده شده

سلام خسته نباشید 

جوجه برزیلی من ۲۰ روزشه به خاطر یکی از پاهاش که مشکل داشت از لونه بیرون آوردیم و یک روزه که بهش سرلاک میدم  ولی مدفوعش کاملا سیاه شده

میشه لطفا راهنمایی کنید 

پاسخ:
سلام 
عفونت کرده به کانال تلگرامی ما مراجعه کنید 

سلام من یک جوجه مرغ عشق تقریبا ۱۸ روزه دارم و بهش سرلاک میدم اما هیچ بزرگ نشده و هیکلش مثل دوازه یا سیزده روزه هستش و ثابت مونده ... چکار کنم؟  سرلاک پرسا بهش میدم

پاسخ:
سلام 
بر میگرده به ژنتیک پرنده ولی سرلاک پرنده رو گر میدونید ضعیفه تویض کنید 

سلام وقت بخیر.ی جفت عروس هلندی دارم که پنچ تا تخم گذاشتن سه تا از جوجه هاشون در اومد یکیش مرده بعد متوجه شدم چینه دانش خالیه پ هیچ غذایی بهش ندادن چون بار اوله تخم گذاشته بلد نیست دوتا جوجه هم کاملا بیحال بودن و چینه دان اونا هم خالی الان جداشون کردم خودم بهشون سرلاک بدم دو روزه هستن هیلی سخته و هیچ تجربه ای ندارم ممنون میشم راهنمایی کنید چی بدم چیکار کنم که نمیرند و جز سرلاک تو این سن چی دیگه براشون خوبه تشکر

پاسخ:
سلام 

سرلاک های اماده جنس خوب تهیه کنید در قسمت سرلاک موجوده و باید از یک فرد با تجربه اموزش دادن سرلاک بگیرید 
۱۰ آذر ۰۰ ، ۲۳:۴۴ حسین اکبری

سلام، من دوتا جوجه مرغ عشق دو روزه دارم که والدین بهشون دون ندادن، ناچارا بهشون سرلاک دادم ولی چینه دونشون خالی نمیشه و رنگش هم سفیده و هوا هم گرفته، سرکه سیبم دادم ولی تاثیری نداشته، باید چیکار کنم تا چینه دونش خالی بشه؟

پاسخ:
سلام 
مقدار کم بدید اگر هضم نکینه قاتل هضم نکردن پربیوتیک هست مقدار کم بدید میشوره می بره پایین

سلام خسته نباشید من جوجه عروس گرفتم هنوز ۲۵ روزس چینه دونش سیاه شده دلیلش چیه

پاسخ:
سلام پاسخ شما داده شد با تشکر 

سلام خسته نباشید من جوجه عروس گرفتم هنوز ۲۵ روزس چینه دونش سیاه شده دلیلش چیه

پاسخ:
سلام 
عفونت کرده و درمانش سخته مقداری داخل گروه باید مراجعه کنید عفونت قاتل عروس هست 

سلام نن یه جوجه سرلاکی خریدن وقتی غذا میخوره یکی دو قطره سرلاکشو بالا میااره مشکل از چیه

پاسخ:
سلام 
مقدار کم یواش یواش بدید بهش تا راحت بخوره پرنده 

سلام خسته نباشید چندروز پیش یه جوه عروس هلندی خریدم الانم دارم با قاشق بهش سرلاک می دم امروز متوجه شدم مدفوعش سبز رنگه دلیلش چیه ممنون می شم کمک کنید

پاسخ:
سلام
اسهال بستگی به سفتی و نرمی تغذیه داره اگر خیلی نرم بوده سرلاک سفت تر کنید وگرنه اگر پرنده سرحاله موردی نداره و اگر ادامه داشت عفونت کرده پرنده 

سلام چند روز پیش یه جوجه سرلاکی عروس هلندی خریدم الانم با قاشق بهش غذا می دم امروز متوجه شدم مدفوعش سبز ووسطش نقطی بزرگ سفیده به بدنش چسبیده وکمی لرز دارم ممنون می شم راهنمای کنید

پاسخ:
سلام 
کبد شور بدید و مقداری داروی خشک کننده موارد بیشتر کانال ما 

با سلام

یه جوجه عروس دارم که منظم بهش 3 وعده 7 صبح 1 ظهر و 8 شب سرلاک میدم..

از دیروز جیغ جیغ میزنه و غدا میخواد...آیا بهش بدم یا به صداش اعتنا نکنم ؟؟؟

در ضمن چینه دانش هم خالی میشه..و مشکل خاصی نداره فقط میترسم زیاد غذا بدم نتونه هضم کنه

 

پاسخ:
سلام
ببینید در حدی که چینه دان پر بشه قرار نیست چون پرنده جیغ میکشه شما بهش یکسره سرلاک بدید 
جیغ هم کشید نیاز نیست بدید به مرور اوکی میشه 

سلام ، یه جوجه ۳ روزه مرغ عشق دارم ، جفت و نر و ماده قبولش ندارن از لونه بیرون میندازنش، اولش چینه دانش پر از باد و کلا خالی بود، سرلاک‌ دادم  چینه دان پر شد ولی  ۱۴ ساعته خالی نشده، من هیچ فضله ای ندیدم، 

باید چیکار کنم؟؟؟؟؟ باد داره و هضم هم نمیکنه 

پاسخ:
سلام 
بادش رو خالی کنید با سوزن استریل شده 
و بهش 
پربیوتیک بدید تا روند هضم اوکی بشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی