مجموعه مرغ عشق کلیور

با کلیور مرغ عشق های خود را شاد کنید

مجموعه مرغ عشق کلیور

با کلیور مرغ عشق های خود را شاد کنید

مجموعه مرغ عشق کلیور

مجموعه مرغ عشق کلیور
-----------------------------
خوش آمدید

کانال ما در تلگرام با 3k عضو

morgheshgh_clever

منوی بلاگ
تبلیغات
طبقه بندی موضوعی

۳۱ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

🔹خرید مرغ عشق و آوردن آن به خانه ؟

شاید شما جفتی تهیه کرده باشید با بهترین وسایل و امکانات ، اما نکته اصلی در پرورش حتی یک جفت عادت کردن ماده به نر شاید در هفته اول ابتدا به محیط عادت نداشته باشند و ساکت باشند اما از هفته های بعدی خواهید دید که نر مستی خواهد کرد و به سمت ماده می رود این رفتار ها کاملا طبیعی است ، در هفته اول فقط اب و ارزن را تهیه کرده و در اختیار مرع عشق های خود قرار دهید و اصلا قصد سرک کشیدن یا دیدن آنها را نداشته باشید در هفته دوم میتوانید به قفس سر بزنید و نظافت و ... را انجام دهید

هنگامی که جفت به محیط عادت کردند نکته اصلی در اینجاست که نر به سمت ماده خواهد رفت اما ماده به هیچ عنوان نر را قبول نمیکند و به سمت ان حمله ور می شود شما حتما پیش خود فکر میکنید تخم مرغ اپز و ... مشکل ماده را حل میکند تا اینجا کار 50 درصد راه را طی میکنید اما پس از آن پذیرفتن مرغ عشق نر توسط ماده خواهد بود ممکن است طبق رفتار ماده 1 ماه و بیشتر طول بکشد و یا یک تا دو هفته همه این ها در کنار محیط و تغذیه خوب ، میتواند تولید مثل خوبی را برای شما فراهم آورد دغدغه تخم گذاری مرغ عشق های خود را نداشته باشید و مرتب درب لانه را برندارید و چک نکنید ، موضوع مهم دیگر جابه جا نکردن قفس است زیرا بسیاری از ماده ها حساس هستند و واکنش نشان می دهند با تکیه بر این نکات تولید مثل مرع عشق های خود را خواهید دید جدا کردن نر و ماده تازه خریداری شده که به همدگیر عادت ندارند کاری غلط و اشتباهی بزرگ است که باعث می شود علاوه بر این که جفت به هم عادت نکنند باعث درگیری بین دو مرغ عشق خواهد شد ، اگر مرغ عشق های شما چندین بار جفت خورده اند و میخواهید جدا کنید برای تقویت نطفه بهتر است از مواد طبیعی مثل هویج استفاده کنید که نطفه ساز بوده و فوق العاده قدرتمند است .

استاد علیرضا 🌹
@alireza8018

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۶ ، ۲۰:۰۸

 مرغ عشق دنیای اطراف خود را چگونه می بینند ؟

مرغ عشق ها دنیا را رنگی تر از ما می بینند آنها برخلاف انسان ها می توانند نور ماورای بنفش را ببینند مرغ عشق در چشم هایشان به جای گیرنده سه رنگ، گیرنده چهار رنگ دارند که به آنها اجازه می دهد تا بهتر ، بین رنگ ها تمیز قایل شوند. این تفاوت به ویژه وقتی که مرغ عشق ها به سراغ تخم هایشان می روند بیشتر مشهود است.

انسان ها و مرغ عشق ، بیشتر تنوع رنگی موجود در پوسته تخم ها را مشابه هم می بینند اما درعین حال ردیفی از رنگ ها وجود دارند که احتمالاً نقش مهمی در زندگی آنان ایفا می کنند درحالی که چشمان ما آنها را نمی بیند برای مثال ، ما به رنگدانه اشعه ماورای بنفش توجهی نشان نمی دهیم درحالی که این رنگدانه به آنان کمک می کند بین تخم های خودشان و تخم های گونه های دیگر تمایز قایل شوند 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۶ ، ۲۰:۰۵

تصاویر بروزرسانی خواهند شد 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۶ ، ۲۱:۲۵

🔴چگونگی خارج سازی جوجه از لانه جهت نظافت ؟

اکثر نگهدارندگان مرغ عشق در امر خارج سازی جوجه ها برای نظافت لانه دچار مشکل هستند و ترس از نوع برداشتن جوجه مرغ عشق ها از لانه همواره با آنها همراه است با دانستن این نکات دیگر خطری سلامت جوجه مرغ عشق ها را تهدید نخواهد نمود و براحتی متوانید جوجه مرغ عشق ها را از لانه خارج نموده و لانه را تمیز نمایید. بهتر کار ممکن جهت تمیز نمودن لانه های پلاستیکی خرید یک لانه همرنگ دیگر و مشابه است که براحتی متوانید لانه را خارج نموده و جوجه مرغ عشق ها را به لانه تمیز انتقال دهید و در زمان کمتری آنهارا به قفس بزگردانید در این روش استرس وارده به والدین جوجه باجگیر ها تا حدود زیادی کاهش میابد و با خیال اسوده و فراق بال بیشتری لانه کثیف را تمیز و ضد عفونی نمایید اگر از لانه های دیگر در تکثیر مرغ عشق ها استفاده مینمایید دستور عمل زیر را پیروی نمایید:

قبل از دست زدن به قفس دستان خود را با مایع شوینده تمیز بشویید نظافت دستها برای خارج سازی جوجه ها دارای اهمیت است و مانع از انتقال عوامل بیماری زا به جوجه باجگیر ها میگردد.

قفس را از محل قرار گیریش پایین آورید و بر روی سطحی هموار و صاف قرار دهید به آرامی لانه را از محل نصبش در قفس جدا نمایید کمی صبر کنید بگذارید ترس مرغ عشق های بالغ(والدین) کمتر گردد با فروکش کردنترس پرندگان به ارامی لانه را از قفس جدا و خارج سازی نمایید,جعبه ایی کوچک مقوایی که دارای درب باشد را از قبل تهیه نمایید و درون جعبه(کف جعبه) را با چند دستمال کاغذی پوشش دهید حال به ارامی و با خونسردی کامل بدونه انکه ترسی بر خود وارد سازید جوجه ها را تک تک با دو انگشت میانه و شصت از دو طرف بدن گرفته و به جعبه انتقال دهید مراقب باشید هنگام گرفتن فشاری به بدن جوجه ها وارد نگردد اگر توانایی این کار را ندارید میتوانید از تکه ای کاغذ تمیز با ابعاد( ۹&9 )استفاده نمایید به کاغذ توسط دستانتان کمی قوس دهید تا شکلیتی همچون یک خاک انداز پیدا نماید پس از آن کاغذ را زیر بدن جوجه قرار دهید و با انگشت سبابه جوجه را بروی کاغذ هدایت نمایید و به ارامی داخل جعبه منتقل نمایید پس از انتقال جوجه ها درب جعبه را ببندید و جعبه حاوی جوجه ها را داخل قفس یا بروی قفس قرار دهید و در زمانی محدود لانه را شستشو یا نظافت نمایید. اگر لانه پلاستیکی است متوانید لانه را با مایع شوینده بدونه اسانس شستشو دهید اگر لانه های مورد استفاده تان چوبی است و در ساخت آنها از چسب استفاده شده باید توسط یک کاردک یا تیغ شیشه پاکن فضولات را بتراشید و با دستمالی نیمه مرطوب داخل لانه را تمیز نمایید اگر در ساخت لانه های چوبی از میخ استفاده گردیده میتوانید پس از پاکسازی فضولات آنها را با حجم کمی آب مورد شستشو قرار دهید. پس از نظافت لانه و خشک کردن لانه جوجه ها را به لانه بازگردانید و در قفس قرار دهید.

⚠️مرغ عشق کلیور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۶ ، ۲۲:۴۱

🔸موضوع : پرورش مرغ عشق انگلیسی


مقاله توسط دکترRob Marshall
(B.V.Sc.,M.A.C.V.Sc.) (Avian Health), Sydne


🔶دانش و الگوهای پرورش مرغ عشق استرالیایی نتایج بهتری در تولید مثل و پرورش دارد. این مقاله به تشریح مناطق مهم بیولوژی ( زیست محیطی) و کاربرد آنها برای پرورش مدرن و روز مرغ عشق انگلیسی است.

🔶مرغ عشق استرالیایی یک گونه قابل ملاحظه و موفق است که برای بیش از پنج میلیون سال آن را درشرایط خشک و خشن داخلی استرالیا جان سالم به در بردن. موفقیت آن را می توان به شیوه زندگی عشایری و توانایی تولید مثل سریع یا به اصطلاح (on the run) دانست. فعالیت تولید مثل دیگر پرندگان هم شبیه به مرغ عشق بوده اما در بسیاری از رفتارها مرغ عشق منحصر به فرد در میان پرندگان است. فعالیت پرورش آن به طور کامل در دسترس بودن آب و مواد غذایی است. فصلهای بارانی و درجه حرارت مناسب تعیین کننده چرخه تولید مثل مرغ عشق است.

🔶مرغ عشق در گرمای تابستان تولید مثل نمیکند، حتی پس از باران تابستانه، به دلیل درجه حرارت بالا وخشک شدن آّ ها و ازبین رفتن علف های مخصوص در کشور استرالیا ، مرغ عشق تابستان را فصل استراحت و پر ریزی خود میدانند. به طور مشابه، مرغ عشق انگلیسی نباید در تابستان پرورش داد، اما اجازه میدهند تا در طول تابستان پر ریزس کنند و آماده شوند برای فصل بعد.

🔶در زمستان دما در استرالیا اغلب زیر انجماد است که باعث میشود مرغ عشق لانه خود را رها کند. مرغ عشق انگلیسی نیز نباید تولید مثل کنند در آب هوای سرد. مرغ عشق در طبیعت در شرایط فصلی مطلوب وبهاری تولید مثل مطلوبی دارندهمچنین پسرعموهایشان (مرغ عشق انگلیسی ) وضعیت مناسب خواهند داشت، قطعا حفظ این ویژگی باستانی و قوی در وجود این پرنده ها نهادینه شده است.

🔶موافقت شده است که مرغ عشق انگلیسی تولید مثل سخت تر و نیاز به توجه خاصی دارد. در همین مورد یکسری اصول و تحقیقات گسترده که از سرتاسر مسابقات و پرورش دهنگان (بریدر) های بزرگ جمع آوری شده که در روزهای آینده در کانال قرار میگیرد.

▫️مرغ عشق کلیور


🌱"زمان بندی کلی" دستورالعمل ادامه مقاله قبلی

مشکلات باروری (البته نه در هر جفت مرغ عشق) اینطور میتوان نتیجه گرفت که مرغ عشق در زمان بیولوژیکی اشتباهی صورت گرفته، صرف نظر از حضور نور مصنوعی و یا کنترل دما. ناامید کنندترین تولید مثلها عمق زمستان، قبل از کوتاه ترین روز سال و در فصل تابستان انتظار می رود. این ضروری است که مرغ عشق انگلیسی تقویم بیولوژیکی همانند مرغ عشق استرالیایی زمان مناسب پاییز و بهار هست.


🌱"زمان بندی دقیق" دستورالعمل

پرورش به یک شرایط نیاز دارد که تولیدمثل موفقیت آمیز باشد. بهترین نتایج دیده شده زمانی بوده که هر جنس در آمادگی کامل جنسی بودند و به اصلطاح هماهنگ بودن. سیستم های مدیریت پرورش میتوان به تقلید از مرغ عشق های استرالیایی انجام داد . نتایج ضعیف به این دلیل است که زمانی که ماده در "شرایط تولید " است که نر در آن شرایط نیست .


🌱"روزو مدت زمان" دستورالعمل

در دسترس بودن آب و غذا برای تولیدمثل مرغ عشق استرالیایی مورد نیاز است. اغلب آن پاییز الگوی باران مرکزی استرالیا که بهترین شرایط را برای مرغ عشق استرالیایی برای تولید مثل ایجاد شده است. مرغ عشق استرالیایی نیز در بهار تولید مثل میکند که باران پاییزی خوب اشباع آب در منطقه موقعیت خوبی ایجاد کرد. با گرمتر شدن آب و هوا ، رطوبت خاک خیط و پیت کردن چمن تابستان تولید می کند. این ساعت بیولوژیکی از پرندگان باستان است که باعث تحریک تولید مثل در این زمان میشود. افزایش طول روز ساعت بیولوژیکی و آغاز رفتارتولیدمثل در بسیاری از گونه های پرندگان بوجود میاورد. با افزایش طول روز است اندامهای جنسی از پرندگان نر تحریک. تا زمانی که آب و هوا خیلی سرد نیست، آنها را به "شرایط تولید مثل" طی 4 هفته میرساند.

🔚مرغ عشق کلیور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۶ ، ۲۲:۳۳

١-تغدیه باجریگار چیست ؟!

🔵پرنده هاى (باجریگارها) خود را معتاد دانه نسبتاً بى ارزش نکنید، دانه هاى خشک بیش از حد چرب هستن به اندازه کافى ویتامین ،مواد معدنى و پروتئین ندارند. پرندگانى ( باجریگارهایی ) که رژیم غذایشان فقط دانه هست طول عمر بسیار کوتاه ترى دارند، در واقع سوء تغذیه یکى از علل اصلى مرگ زودرس در پرندگان خانگى است! علاوه بر این دامپزشکان تخمین زدند که تغذیه ضعیف علت ٧٥ تا ٨٠ درصد مشکلات پزشکى است.

🔵دانه هاى خشک نباید بیش از ٢٠ درصد رژیم غذایی پرندگان ( باجریگارها) را تشکیل دهد. اگر دانه هاى خشک به عنوان جزء اصلى رژیم غذایی پرندگان ( باجریگاها) حساب کنیم آنان بدون صرف نظر از چیز دیگرى میخورند، به عبارتى دیگر یک بشقاب بزرگ از دانه خشک در قفس پرنده خود میگذاریم و انتظار داریم سبزیجات متنوع و زیادى را بخورند.

کلاً به ٢ شکل میتوان باجریگار ها را تغذیه کرد:

١- پلت هاى مخصوص طوطى سانان که تمام نیاز از جمله ویتامین و پروتئین و مواد معدنى میتوان تامین میکند و هیچ نیازى به انواع ویتامینه ها و تقویت کننده ها ندارد ، ولى در کنار پلت باید ٢٠٪‏ از میوه هاى تازه و دانه هاى مفید استفاده کرد.

٢-تغذیه دانه ، غلات ، حبوبات و میوه

جوانه دانه ها، غلات، حبوبات، نخود به پرندگانتان رائه بدهید،پرندگان پرندگان را با مواد مغذى و مواد غذایی غنى از آنزیم طبیعى و جوانه که باعث افزایش کیفیت تغذیه ایی پروتئین هاى گیاهى،ویتامین،مواد معدنى، آنزیم ها و کلروفیل است. تحقیقات در دانشگاه مینه سوتا نشان داد که جوانه تراکم کلى مواد غذایی را افزایش میدهد ، به عنوان مثال گندم جوانه زده طیفى از ٣١٥٪‏ ویتامین بیشتراز ویتامین B2 ، و ٣٠٠٪‏ بیشتر و ویتامین C ، و ٢٧٨٪‏ بیشتر از اسید فولیک ، ١١١٪‏ بیشتر از بیوتین ، ٦٦٪‏ بیشتر از ویتامین B3 و٦٥٪‏ بیشتر از ویتامین B5 و ٢٨٪‏ بیشتر از تیامین پیدا شده از جوانه گندم ، همچنین میزان قابل توجهى در آنزیم هاى مفید در جوانه ها یافت میشود ، و این پدیده فقط به جوانه گندم ختم نمیشود بلکه به جوانه تمام دانه ها به این شکل است .

🔵براى سلامت مطلوب ، سبزیجات آلى باید روزانع استفاده شوند، سبزیجات خام بهترین تغذیه هستن براى بهترین لیست غذایی ، عمدتا برگ سبزیجات ها سبز تیره ( جعفرى،گشنیز،کلم پیج،اسفناج) و سبزیجات نارنجى ( هویج،کدو تنبل)


صبحانه : مخلوط جوانه دانه ها، غلات، حبوبات و سبزیجات آلى و یا میوه

اختیارى ولى سودمند : دارچین ، فلفل هندى و یا مخلوط ادویه ایی که حاوى آنتى اکسیدان هاى سالم است
( جزییات پایین مطالعه کنید)


عصرانه : دور انداختن مواد غذایی در صبح و ظرف غذا را کاملاً با آب گرم بشوریید و این وعده غذایی یکسان با غذاى صبح است و با این تفاوت شما غذاى تازه براى جلوگیرى از فساد و عفونت و باکتریا میکنید .


قبل از خواب : یک ساعت قبل خواب ، غذاى بعد از ظهر را دور ریخته و ظرف شسته و برایشان مخلوطى از دانه ها خشک و پلت استفاده کنید و یاد داشته باشید رژیم دانه هاى خشک بیش از ٢٠٪‏ نشود.


🔵همیشه در قفس موارد زیر را نگهدارید

بلوک معدنى

آب تمیز

گیاهان دارویی و ادویه مخلوط

لازم نیست شما براى همه عناصر ذکر شده به یک باره بخرید و استفاده کنید شما میتوانید مواد تشکیل دهنده هر یک از زیر شاخه استفاده کنید. براى مثال ٢ نوع دانه گیا +٢ نوع غلات+٢ نوع حبوبات با تنوع و تعادل استفاده کنید

🔵نسبت میکس کردن :

٥٠٪‏ غلات + ٢٥٪‏ حبوبات( نخود، عدس، لوبیا) ١٢.٥٪‏ دانه گیاهى و ١٢.٥ ٪‏ دانه هاى روغنى .

-دانه هاى گیاهان دارویی ( دو مورد از این زیرشاخه کافیست) :

یونجه، کلم بروکلى، کلم، چیا ،شبدر، شوید، رازیانه، دانه تربچه ، شنبلیله ، کلم پیج ، دانه خردل

-دانه غلات ( دو مورد از این زیر شاخه کافیست)

گل تاج خروس، جو، شاهدانه، ارزن، جو دو سر ، برنج قهوه ایی ، سبوس ،


-دانه روغنى ( دو مورد از این زیر شاخه کافیست )

دانه آفتابگردان، دانه کنجد، دانه کتان

- حبوبات

لوبیا، نخود هاى سبز ، لوبیا ماش، نخود هاى زرد ،عدس


🔵ادویه هاى مخلوط و گیاهان دارویی

برگ یونجه، رازیانه، زرشک ، ریحان ، بابونه، فلفل قرمز، دارچین ، زیره، شوید، برگ اکالیبتوس ، برگ زیتون ، شیرین بیان ، پونه ، رزمارى، بومادران، آویشن ، برگ نعناع


سبزیجات امن

چغندر ، کلم بروکلى ، گشنیز ، لوبیا سبز ، جعفرى ، نخود فرنگى ، اسفناج ،شلغم ، کدو سبز ، فلفل ، کدو تنبل

میوه هاى امن
سیب ، زرد آلو ، موز ، انواع توت ، گیلاس ، انبه ، کیوى ، لیمو ، هلو ، گلابى ، اناناس ، پرتقال

🔵مواد غذایی خطرناک

آواکادو ، قارچ ، پیاز ، سیر ،گوشت ، شیر و مواد لبنیاتى ، سیب زمینى ، بادمجان ، گوجه سبز ، (هسته هاى سیب و گلابى و آلو و گیلاس و زردآلو و هلو)، عسل ، شکلات ، مواد الکلى و کافئین دار ، مواد غذایی بى ارزش مانند شکلات و چیپس و ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۶ ، ۲۲:۲۵

علت سیاهى منقار در جوجه باجریگار ( مرغ عشق) چیست ؟؟

سیاهى منقار صرفاً نشان مى دهد که باجریگار ( مرغ عشق ) داراى فراوانى ملانین است. که به مراتب سن مرغ عشق بیشتر میشود ، منقار به حالت عادى برمیگردد و تا حدود 12 هفتگى کاملاً از بین میرود .

ملانین چیست؟؟

ملانین در یک بخشی سلول ملانوسیت به نام ملانوزوم از اسیدآمینه تیروزین اتفاق می‌افتد، پوست، مو و پوست با رنگدانه تیره حاوی ملانوزوم‌هایی با مقادیر بیشتر ملانین هستند لذا مرگ این سلول‌ها باعث ایجاد پوستی روشن و یا کاملاً سفید رنگ در فرد می‌شود.ملانین شایع یوملانین است که رنگدانه ای قهوه ای مایل به سیاه است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۶ ، ۲۱:۰۷


اطلاعاتی از ژنتیک مرغ عشق

مرغ عشق در ابتدا فقط رنگ سبز چمنی بوده و رنگ دیگری نداشته اما با گذشت زمان و جفتگیری های پی در پی و تحت تأثیر عوامل محیطی مثل تغذیه, آب و هوا و گهم تر از همه جهش ژنتیکی رنگهایی مثل آبی و سبز مایل به زرد به وجود آمدند و این رنگ ها در اثر جفتگیری های متعدد و ترکیب ژن های نر ها با ماده های مختلف رنگ های متفاوت و فراوان با ترکیب های متفاوت را ایجاد کرده است. از رنگ هاییکه به تازگی در اثر جهش به وجود آمده اند میتوان به رنیگین کمانی اشاره کرد که بسیار نایاب و زیبا هستن. این رنگ ها از یک جفت مولد با رنگ های کاملا متفاوت و از تیره و تبار های متفاوت مرغ عشق ها به وجود می آید.

رنگ جوجه ها:

رنگ جوجه ها بدون داشتن دانش موتاسیون و مطالعه
ژنتیک پرندگان امکان پذیر نیست. رنگ جوجه ها نه تنها به اجداد خودشون بلکه به عوامل محیطی هم بستگی داره. رنگ اجداد منظور از پدر و مادر نیست بلکه رنگ نسل های قبل را نیز باید دانست تا بتوان رنگ جوجه را دقیقا تشخیص داد. اما ترکیب دقیق رنگ جوجه به هیچ وجه قابل تشخیص نیست. مثلا این امکان وجود دارد که از دو تا سبز یه جوکه زرد خالص گرفت. این حالت جزو حالت های نادر است. در این حالت مرغ عشق نر حاوی ژن لوتینوی پنهان است که با جفتگیری آن را انتقال داده و الان در جوجه مشهود است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۶ ، ۲۰:۳۸

انواع ساختار رنگی در باجریگارها:
باجریگارها در دو سری سبز و آبی موجودند.
سری سبز دارای ژن غالب و سری آبی دارای ژن مغلوب هستند.


موتاسیون ها:
1. Normal
2. Opaline
3. Spangle
4. Dominant pied single factor
5. Dominant pied double factor
6. Cinnamon
7. Greywing
8. Clearbody
9. Fallow
10. Crested
11. Recessive
12. Albino
13. Lutino
14. Yellow face
15. Golden face
16. Dilute
17. Clearwing
18. Lacewing
19. Creamino
20. Rainbow


#موتاسیون

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۶ ، ۲۰:۳۵

شناخت انواع مرغ عشق:

اول از همه فرق بین مرغ عشق انگلیسى و مرغ هلندى چیست ؟و پس از آن معرفی انواع مرغ عشق میپردازیم

مرغ عشق انگلیسى : همونطور که در قبلاً گفته شده انگلیسى پرهاى بلندتر و پر پشت تر دارد و بیشتر جنبه مسابقات و نمایشى دارد و با تغییرات آب و هوایی و شرایط بهتر براى زندگى باعث جهش ژنتیکى این موجود شده ، و تا به امروز هنوز استاندارد دقیقى ارائه نشده ولى درحالى که بعضى از منابع غیر معتبر دارند دسته بندى هاى خود ساخته ارائه میدهند، مثل درجه 1 و 2 و یا گرید A و B , ولى هیچ منبع معتبرى این دسته بندى ها را رد میکنند .


مرغ عشق هلندى : توهم و دروغ منابع غیر معتبر و غیر علمى که متاسفانه روز به روزه در حال گسترش است .
هلندى واژه ایی است که در هیچ زبان دنیا نیامده ولى متاسفانه این واژه سر منشاء ایرانى دارد ، دقت کرده باشید تمام کشور هاى حاشیه ایران از جلمه ، ترکیه ، کویت ، بحرین ، عربستان سعودى و همچنین اکثریت کشور هاى دنیا در این زمینه از کشور ایران جلو هستند، ولى با مطالعه صحیح و علاقمند بودن ایران هم به این علم و پیشرفت میرسد.

مرغ عشق البینو و لوتینو:به ترتیب به رنگ های سفید و زرد یکدست با چشمانی قرمز هستن که عده ای به اشتباه به این نوع هلندی میگویند و درتولید مثل و تخم گذاری هیچ فرقی با استرالیایی ندارند(رنگ قسمت اسفنجی بینی صورتی در نرها و ابی کمرنگ،قهوه ای،سفید در ماده ها)

دابل فکتور اسپانگل:کاملا سفید یا زرد یکدست هستند.
هر دو رنگ چشم تیره با یک حلقه عنبیه سفید و قسمت اسفنجی طبیعی ( ماده = قهوه ایی و نر= آبی ) دارند .

پاهای آنها را صورتی تیره است
دابل فکتور اسپانگل درست است به رنگ زرد و سفید هست ولی فرق های بسیاری با آلبینو و لوتینو دارد

مرغ عشق پروانه ای:یک نوع مرغ عشق بسیار زیبا که پشت بال هاش پرهایی که با طرف بالا اومدن وروی سر پرهایی وجود داره که باعث شده حالت تاج مانندی روی سرشون به وجود بیاد

مرغ عشق کاکلی:روی سرشون کاکل دارن که به اطراف خم شده که به خاطر رشد بیش از حد پرها است و گونه جهش یافته ی باجریگار است
مرغ عشق پروانه ای و کاکلی نیز گاهی وقتا بهم ترکیب میشن که هم کاکل دارن هم پرهای بال مانند
این دو نوع هم اندازه مرغ عشق انگلیسی هستند هم استرالیایی


مرغ عشق استرالیایی:اکثر موتاسیون های دیگری که بالا نگفتم رو مرغ عشق استرالیایی میگویند مثل سبز،زرد،ابی راه راه،فیروزه ای و... که به طور ساده تر همون مرغ عشق معمولی هستند
بهتره اینارو یاد بگیریم و اسم هارو اشتبا به کار نبریم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۶ ، ۲۰:۳۳